З досвіду роботи


                                                                          Завдання сучасного вчителя не подавати
              навчальний матеріал  у готовому вигляді
а організувати його дослідження учнями .
                                                                                                                  А.Гін

Використання інформаційно - комунікаційних технологій на уроках хімії

Актуальність проблеми:


Недарма в народі кажуть, як рослина росте і розвивається, так і дитина, вбираючи найкраще, зростає, розквітає, примножуючи знання і досвід, за допомогою старшого наставника – учителя.
Сучасний урок - це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня.
 Одним із найважливіших завдань педагогів сучасних навчальних закладів є створення сприятливого середовища для розвитку конкурентно – спроможної  особистості та реалізації її творчого потенціалу. Для цього суспільство завжди намагається використовувати всі можливі сучасні технології для навчання підростаючого покоління, та підвищення інтересу школярів до хімії, адже якість знань  багато в чому визначається інтересом до навчального предмета.
Психолого – педагогічні особливості та навчальні можливості комп’ютерних технологій, інтерес учнів до них зумовлюють упровадження інтерактивних засобів навчання в навчальний процес у школі в поєднанні з традиційними методами навчання.
Враховуючи, що хімія — одна з найбільш гуманістичних природничих наук, оскільки її відкриття завжди спрямовані на задоволення потреб людства, її вивчення в школі сприяє формуванню в учнів світогляду і цілісної наукової картини світу, розумінню необхідності хімічної освіченості для вирішення повсякденних життєвих проблем, вихованню належної  поведінки в навколишньому середовищі. Саме тому процес навчання необхідно організувати так, щоб учні сприймали хімію як потрібну і важливу для життя науку, як частину  світової культури, необхідну кожній освіченій людині,  бо  лише
формування хімічної грамотності, навчання розрахункам, максимальне насичення теоретичними знаннями  недостатнє для навчання сучасного учня.
Метою досвіду є застосування розвивальних методів навчання і практичне використання інформаційно – комунікативних  технологій в навчально виховному процесі для оптимізації навчання, формування інформаційної компетентності учнів, логічного мислення, розвитку пізнавальної активності та творчих здібностей учнів, розвитку здатності концентрувати увагу і розумові зусилля на вирішення актуальних завдань, вміння пов’язувати теоретичні знання з практикою, формувати досвід колективної розумової діяльності. Формування особистості з гнучким розумом, розвиненими потребами до подальшого пізнання та самостійних дій є одним з найвагоміших пріоритетів сьогодення.
Проблему розвитку природної пізнавальної активності дитини та її самоствердження через нагромадження індивідуального досвіду можна досягти застосовуючи інтерактивні технології навчання Для реалізації поставленої мети на основі аналізу методичної, психолого – педагогічної, хімічної літератури, нормативних документів, педагогічного досвіду ставиться завдання – застосування ІКТ для розвитку пізнавальної активності учнів, формування логічного і системного мислення; створення умов для формування вмінь і навичок дослідницької і пошукової роботи в сучасних інформаційних ресурсах; поєднання хімічних знань з життєвим досвідом та майбутньою професійною діяльністю.
Інноваційна значущість полягає в переосмисленні змісту освіти та розробці нових розвивальних підходів до вивчення хімії з використанням інноваційних технологій.
Практична значущість досвіду – забезпечити реалізацію вимог Державного стандарту середньої загальної освіти, а також  всебічний розвиток  учнів та повноцінне оволодіння ними всіма компонентами навчальної діяльності. Інформаційні технології виступають, як засіб для досягнення цих цілей -  забезпечити поєднання найсучасніших засобів з традиційними методами викладання хімії
Предметом дослідження є зміст, форми та методи організації навчання хімії з використанням ІКТ та розвивального навчання. Методи інформаційних технологій у навчальному процесі на уроках хімії відповідають санітарно-гігієнічним та технічним умовам, що  підвищує ефективність навчання.
Провідна ідея досвіду
Поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, педагогічного програмного забезпечення з опорою на активну учнівську діяльність забезпечує формування компетентної особистості під час оптимізації навчання для формування логічного мислення, творчого засвоєння школярами навчального матеріалу,  здатності концентрувати увагу і розумові зусилля на вирішення актуальних завдань,  вміння пов’язувати теоретичні  знання з практикою, формувати досвід індивідуальної і колективної  діяльності.
         Впровадження в навчально-виховний процес  інформаційно-комунікаційних технологій сприяє розвитку самостійності і творчих здібнос­тей учнів, обдарованості, формуванню системи знань, забезпечує інтенсифікацію діяльності вчите­ля та учнів на уроці, здійсненню диференціації й індивідуалізації навчання, посилює між предметні зв'язки, дозволяє змінити саму технологію надання освітніх по­слуг, зробити урок більш наочним і цікавим. А все це разом дає змо­гу покращити якість навчання хімічної науки. [2, ст. 35 – 38]
За висловом А.С.Макаренка, ми не можемо говорити про ефективність застосування будь-якого, найбільш науково обґрунтованого методу навчання або виховання без врахування тих умов, у яких він застосовується.
Тому використання інформаційних технологій в навчальному процесі повинно бути логічно і методично обґрунтовано і здійснюватися під контролем досвідченого вчителя.

Немає коментарів :

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...